Beställning:

För att kunna lägga en order så måste du skapa ett konto på sidan. När du slutfört din beställning så kommer en orderbekräftelse skickas till den angivna e-postadressen. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta mig via e-post till m.sandstrom@malinsofi.se. Du måste vara över 18 år eller ha målsmans godkännande för att kunna handla.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Jag intygar även att jag inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

Leveranstid:

Leveranstiden är normalt några dagar från då beställningen är betald då jag inte tillverkar smycket/smyckena förrän jag sett att betalningen är genomförd. Vill du vara säker att få varorna innan ett visst datum så var ute i god tid. Några artiklar finns redan i lager och dessa kan då skickas lite snabbare.

Leveranssätt:

Jag skickar beställningarna väl förpackade i vadderade kuvert som brev men erbjuder även andra alternativ så som Skicka Lätt eller Rek. Jag följer PostNords portotabell med tillägg för emballage, men om du önskar få beställningen spårbar och försäkrad så kan jag posta den som Skicka Lätt (det valet kommer upp av sig självt om det du beställer kommer upp i över 500 gram) eller rekommenderad försändelse. Vill du att ordern skickas som Skicka Lätt eller Rek ange det då i ordernoteringar i kassan eftersom fraktkostnaden då blir högre. Jag tar inget ekonomiskt ansvar för eventuella transportförseningar som kan uppstå.

Priser:

Priserna i butiken anges i SEK och eftersom MalinSofi bedrivs som hobbyverksamhet så ingår ingen moms i priserna. Örkrokar finns i kirurgiskt stål och lås, ringar samt avslut till läder finns i rostfritt stål. Om man skulle vilja byta ut något av dessa så tillkommer en kostnad på 5:- och det tillvalet finns i en rullgardin på de artiklar som berörs. Om det skulle vara en artikel där det tillvalet inte finns skriv då det i rutan för ordernoteringar i kassan.

Betalning:

Betalning sker i förskott till bankkonto i Swedbank eller med Swish. En orderbekräftelse med instruktioner om betalningsinstruktioner skickas automatiskt ut till den e-postadress som angivits vid beställningen. Om betalning inte görs inom 5 bankdagar makuleras din beställning om inget annat är överenskommet.

Ångerrätt:

Jag följer distans- och hemförsäljningslagen, vilket innebär att privatpersoner har rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från det att man erhållit varan. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Skicka ett svarsmail på ordermailet för att få den praktisk information kring om hur du ska gå tillväga för att skicka tillbaka varan/ordern. Du står själv för returkostnaden och transportrisken av varan/ordern som ska vara i säljbart skick. När jag kunnat konstatera att varan/ordern är i oskadat skick så återbetalar jag motsvarande belopp. För återbetalning – ange ditt kontonummer tillsammans med clearingnummer eller mobilnummer om du använt dig av Swish vid beställningen. Ångerrätten gäller ej för specialbeställda varor.

Reklamation:

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Skulle det vara fabrikationsfel på produkten får du ett nytt smycke eller nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Om du behöver reklamera en skadad eller felaktig produkt så ska du kontakta mig via e-post för vidare instruktioner, försök gärna beskriva skadan samt bifoga en bild på artikeln. Ange Reklamation och ditt ordernummer i ämnesraden på mailet till m.sandstrom@malinsofi.se. Du betalar själv returfrakten.

Byten:

Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av storlek med mera gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela mig på m.sandstrom@malinsofi.se innan du vill byta dina varor!

Skador på brev/paket:

Upptäcker du skador på din försändelse skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat brev/paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat brevet/paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med mig.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför min kontroll, vilken ej skäligen kan förutses, skall hänföras till force majeure, Vilket innebär att jag befrias från förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Övrig information:

Jag gör mitt bästa för att ge en så korrekt bild på smyckena men då färgåtergivningen kan skilja mellan olika skärmar, kan det ibland bli så att färgnyanserna på det verkliga smycket inte stämmer helt överens med fotot i webbshoppen.
Värt att notera är att material kan reagera olika på olika människor, vilket kan betyda att pläterade smyckesdelar kan antingen blir mera oxiderat, missfärgat eller tappa färg lättare på en del. Några orsaker till varför det är så har jag skrivit under Skötselråd. Eftersom detta dock inte ligger inom mitt ansvarsområde så är det något jag inte kan ta ansvar för. Alla smyckesdetaljer är nickel- och blyfria enligt Europeisk lagstiftning.